Zapoznaj z bogatą ofertą naszych zabiegów.

ENDODONCJA, czyli leczenie kanałowe polega na usunięciu z kanałów wszelkich bakterii oraz nieodwracalnie chorych nerwów. W trakcie leczenia lekarz stomatolog wypełnia kanały gutaperką, substancją pochodzenia naturalnego. Po wypełnieniu kanałów ząb zamyka się materiałem kompozytowym (plomba) lub odbudowuje protetycznie (korona porcelanowa) aby przywrócić ząb do pełnej funkcjonalności. Leczenie kanałowe jest konieczne, gdy nastąpi zapalenie lub zakażenie miazgi zęba. Przyczyny zapalenia lub zakażenia miazgi mogą być rozmaite: głęboka próchnica, wielokrotne zabiegi wykonywane na zębie, a także pęknięcie lub złamanie zęba. Prawidłowe leczenie kanałowe jest niezwylke istotne, gdyż jakakolwiek niedokładność może doprowadzić do przewlekłego stanu zapalnego kości w okolicy wierzchołkowej korzenia zęba. Wszelkie nieprawidłowości w leczeniu endodontycznym mogą też spowodować konieczność usunięcia (ekstrakcji) zęba. Najbardziej precyzyjne, a tym samym maksymalnie zmniejszające ryzyko ewentualnych powikłań jest wykonanie leczenia pod mikroskopem.

W JAKI SPOSÓB ODBYWA SIĘ LECZENIE
  • w powiększeniu, czyli pod mikroskopem możliwe jest wykananie zabiegu jednoseansowo. W ten sposób ogranicza się możliwość wtórnego zainfekowania systemu kanałowego przez bakterie pochodzące z jamy ustnej
  • zabieg wykonany jest w osłonie koferdamu- czyli gumy, która osłania jamę ustną, zapobiegająć przedostawaniu się ust różnych substancji np. podchlorynu sodu, który służy do przepłukiwania kanałów korzeniowych w trakcie leczenia oraz chroni ząb przed kontaktem ze śliną
  • zabieg wykonywany jest w powiększeniu dzięki użyciu mikroskopu wiodącej na rynku firmy Carl Zeiss, celem uwidocznienia dodatkowych kanałów i ewentualnych mikropęknięć, które mogłyby w przyszłości dać powikłania leczenia

REENDO, czyli wtórne leczenie kanałowe. Zabieg ten ma za zadanie usunąć zmiany zapalne powstałe w kości, wokół korzeni zębów. Zabieg ten jest bardziej skomplikowany, ponieważ polega na usunięciu poprzednich wypełnień kanałów, a często też złamanych narzędzi blokujących kanał. Zabieg ten jest wykonywany wyłącznie pod mikroskopem.

OBJAWAMI, KTÓRE MOGĄ BYC SPOWODOWANE ZAKAŻENIEM WEWNĄTRZ ZĘBA TO:
    • nadwrażliwość zęba na ciepłe i zimne pokarmy
    • ból samoistny
    • ból nocny